üdv a blogok és bloggerek világában, jó utazást

2011. november 24., csütörtök

az észbontó mandulás süti receptje :)

Az elkészítése nagyon nagyon egyszerű - de tényleg, ha én megtudom csinálni, akkor bárki. :D Mivel nem vagyok oda az össze vissza habos-babos, édes, gejj ízű tortákért, ezért inkább ha sütire vagy tortára kerül a sor mindig a piskóta tészta az alap. Ezt pedig ötvözöm mindennel, amit éppen megkívánok, legyen ez kókusz, csokidarabok, mandula, mogyoró, karamell, gyümölcs stb. 
Zsuzsi szülinapjára egy mandulás-csokis-vaníliabevonatos sütit készítettem. :)

Elkészítés:

Röviden az egész annyi, hogy elkészítünk egy piskótatésztát.
Hét db tojást szétválasztok, fehérje-sárgája, mind a kettőt felverem, a fehérjéhez 3 evőkanál kristálycukor, a sárgájához 2 evőkanál cukor szükséges. Hozzáadom 7 evőkanál liszthez, 1,5 tasak sütőporhoz, 1 tasak vaníliás cukorhoz és egy csipetnyi sót még hozzáteszünk (én még 1 evőkanál kakaóporral is megspékeltem :)). Amikor összekevertük a hozzávalókat, 1 tábla csokit (ki mennyit szeretne) beletördelünk (Kati csoki). Beletesszük a formába és az előmelegített sütőbe helyezzük. Amikor kész, kivesszük majd óvatosan,  vízszintesen félbevágjuk. Közben kikavarjuk a hidegen kikavarható vaníliapudingot (1 tasak) és mandulát pirítunk. A belsejébe belekenjük a pudingot és rászórjuk a mandulát. (de maradjon elég mert a tetejére is megy. :) ) Majd visszahelyezzük a félbevágott részt. A süti oldalát tetejét szintén bevonjuk vaníliapudinggal és szórunk rá pirított mandulát. Végül olvasztunk egy kis csokit és rácsurgatjuk a tetejére. :)

tipp: ha van robotgép, akkor nem kell külön venni a tojást. :)
tipp2: a csokit úgy olvasszuk meg, hogy vizet forralunk közbe ráhelyezünk egy üvegedényt abba rakjuk a csokit - ezt nevezik ha jól tudom vízfürdőnek vagy gőzfürdőnek. :) Így nem ragad le a csoki. :)

Végeredmény:




egészségetekreeee :)
... dora straw

9 megjegyzés:

  1. Aaa de finom. :D
    Köszi, hogy leírtad a receptet. :)

    VálaszTörlés
  2. :) igazán nincs mit! :) remélem nem hagytam ki semmit :D

    VálaszTörlés
  3. A Malibus üveg beficcen, imádom, főleg almalével. :)

    VálaszTörlés
  4. óóó igeeeen <3 én is 90% ban almalével iszom nagyon szeretem!!!!! :)

    VálaszTörlés
  5. anyám borogass, de jól néz ki....

    VálaszTörlés
  6. óó köszi, hétvégén ki lesz próbálva!:)

    VálaszTörlés
  7. :D köszi csajok, de édik vagytok :) tényleg egyszerű, menni fog ;) aztán kérek beszámolót :)

    VálaszTörlés
  8. Hétvégén neki akartam esni a sütésnek, erre anyu meglepett vele:)Nagyon nagyon ízlett mindenkinek:)

    VálaszTörlés
  9. jajjj de aranyos az anyud :) nagyon örülök, hogy kipróbáltátok!! :) puszi

    VálaszTörlés